ÁSZF Fazékba!
A FAZÉKBA! csapat kiváló minőségű alapanyagokat kínál, tisztítva, recept szerint kimérve, és a nagyon
szigorú élelmiszer biztonsági előírásoknak megfelelően csomagolva, széles
választékban a házhoz szállítás kényelmével, előfizetéses rendszerben. Az ételek a
HACCP elvárásainak megfelelően: vákuum csomagolásra, vagy tálca zárásra kerülnek, némely
felhasznált alapanyag esetében például szárazáruk zárható edénybe kerülnek becsomagolásra.
Futáraink higiénikus zsugorfóliázott újrahasznosított papírból készült étel fajtánkként, és ételenként
összepántolt dobozokban szállítják a hűtési lánc megőrzésével, házhoz, vagy elosztó pontokhoz az
étel alapanyagokat. Kínálatunkban megtalálhatóak a magyaros és időnként a nemzetközi konyhák
ízei, továbbá, figyelve megrendelőink igényeit, számos kalória- és szénhidrátszegény, valamint reform
étel is felkerült az étlapra.
1. Általános információk
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban ÁSZF) határozzák meg a Hazatalálás Szociális
Szövetkezet (a továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató weboldalán, a www.fazekba.hu
weboldalon keresztül étel alapanyag szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek (a továbbiakban:
Megrendelő) jogait és kötelezettségeit.
A FAZÉKBA! szolgáltatás oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével Ön
elfogadja a Hazatalálás Szociális Szövetkezet mint a szolgáltatást nyújtó, termékeinek előállítását és
forgalmazását végző gazdasági társaság által meghatározott szerződési feltételeket, és
adatkezelési elveket.
1.1. Szolgáltató
Név: Hazatalálás Szociális Szövetkezet
Székhely: 2463 Tordas hrsz. 613
Cégjegyzékszám: 07 02 001588 (Fővárosi Törvényszék Cégbírósága)
Adószám: 23017296-2-07
Telefonszám: 0620 398 58 60
1.2. Ügyfélszolgálat
A Szolgáltató Ügyfélszolgálatot működtet, melynek elérhetőségei az alábbiak:
Levelezési cím: 2463 Tordas hrsz. 613
Mobilszám: 0620 398 58 60
E-mail:
Az Ügyfélszolgálati munkatársak munkanapokon 8-16 óra között érhetőek el a fenti
elérhetőségeken, ahol rendelését kizárólag a webshopon keresztül lemondást pedig e-mailben a
gyulayne@fazekba.hu-n teheti meg.
Megrendelését és lemondását az étel kiszállítását megelőző munkanapon 13 óráig tudja
Az Ügyfélszolgálati munkatársak munkanapokon 8-16 óra között érhetőek el a fenti
elérhetőségeken, ahol rendelését és lemondását telefonon, ill. e-mailben adhatja le.
Megrendelését és lemondását az étel kiszállítását megelőző munkanapon 13 óráig tudja leadni.
2. Regisztráció, adatkezelés
Az adatkezelés részletes szabályait az adatkezelési szabályzat tartalmazza.
A honlapon található, webáruházban forgalmazott termékek közül tetszése szerint választhat.
Ha Ön először jár a honlapon és még nem regisztrált, kérjük, töltse ki az űrlapot, e-mail cím és jelszó
megadása szükséges majd a „Regisztráció” gombra kattintva küldje el regisztrációját. Hibás
adatok esetén a szolgáltatás nem teljesíthető. A Szolgáltatót az ügyfél által tévesen és /vagy
pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, és egyéb problémáért
semminemű felelősség nem terheli.
A regisztrációhoz jelszó is szükséges.
A regisztrációhoz csak az ügylet lebonyolításához legszükségesebb személyes adatok
megadása kötelező (név, kapcsolattartó neve, e-mail cím, telefonszám, szállítási-számlázási
cím). Az adatokat a FAZÉKBA! szolgáltatást biztosító Hazatalálás Szociális Szövetkezet kizárólag az
ügylet lebonyolítása, a szállítás és a megrendelés ellenértékének megfizetése, és ennek kapcsán a
kapcsolattartás érdekében, valamint a megrendelés feltételeinek későbbi bizonyítása
érdekében használja fel, illetve tárolja, azokat jogosulatlan harmadik személyeknek, az Ön
előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül nem adja ki. Az adatkezelés jogalapja a 2011. évi CXII.
törvény 5. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a felhasználó önkéntes hozzájárulása.
A regisztrációt követően, a továbbiakban e-mail címével és jelszavával tud belépni a
rendszerbe, és a megadott adatokat is itt módosíthatja. A honlapra történő bejelentkezéskor
igénybe vett jelszó átadásából, valamint illetéktelen személy általi felhasználásából eredő
károkért a felelősség kizárólag a jelszó tulajdonosát terheli!
A hírlevélre történő fel- és leiratkozás teljes mértékben önkéntes.
A regisztráció során megadott adatok kezeléséről való részletes tájékoztatást az
info@fazekba.hu e-mail címen lehet kérni, továbbá az ügyfél bármikor törölheti regisztrációját
és a hozzá tartozó adatokat. A Szolgáltató kötelezi magát arra, hogy „az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról” szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint
az adatkezelésre vonatkozó egyéb hatályos jogszabályok rendelkezéseit megtartja, és azoknak
megfelelően kezeli a felhasználók által megadott adatokat. A regisztrációkor Ön ezen
Általános Szerződési Feltételek megismerésével és elfogadásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF
feltételeit megismerte és elfogadta, adatszolgáltatása önkéntes, egyúttal hozzájárul adatainak a
fentiek szerinti, valamint a Jófalat szolgáltatás adatvédelmi és kezelési szabályzatában
részletezett feltételek melletti kezeléséhez.
A Szolgáltató a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságánál az adatvédelmi
nyilvántartásba bejelentkezett.
A Szolgáltató részére tárhelyet biztosító gazdasági társaság:
Név: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.
Székhely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.
Telefonszám: +36 1 789-2-789
E-mail: info@tarhely.eu
Web: www.tarhely.eu
3. A megrendelés folyamata, fizetési, szállítási tudnivalók
3.1. A megrendelés folyamata és a fizetés
3.1.1. A FAZÉKBA! honlapon történő rendelés
Regisztráció után lépjen be a rendszerbe az e-mail címe és a regisztrációkor választott
jelszava segítségével. Az étlapok megtekintéséhez válassza az Menüajánlat menügombot és azt a
hetet, amelyre rendelni szeretne. Az ételekről legfontosabb információkat úgymint elkészítési idő,
ételérzékenység stb. az egyes ételekre kattintva kaphat.
A nyomtatott étlapon és a honlapon található információk és tápanyagértékek csak tájékoztató
jellegűek, a konyhatechnológia, valamint a manuális tálalás miatt a kapott étel ezen értékei
kismértékben eltérhetnek a feltüntetett értékektől, így e körben felelősséget a Szolgáltató nem
vállal! A kínálatból tetszése szerint választhat Azonban csak a honlapon feltüntetett napon tudunk
étel szállítást indítani.
A napi minimális rendelési összeg: 2500 Ft.
Ételrendelés lemondását a megrendelések lezárásával azaz szerda 14:00-ig teheti meg. a
megrendelést az aktuális hét pénteki napjára szerdán 14:00-ig tudja leadni illetve módosítani.
Az Étlapon látható fényképek tájékoztató jellegűek. Az otthoni tálalás, mivel valószínűleg nem
szakavatott chéf segítségével történik ettől eltérhet.
1. lépés: Ételek kiválasztása
Két féle képpen adhat le rendelést az oldalunkon.
I. variáció:
A főoldalról a menüajánlat részhez gördítve az ételek képe alatt kiválasztja az adag választást opciót
ekkor a legördülő fölről kiválaszthatja, hogy 2 vagy 4 adagos ételt kíván megvásárolni ezt követően a
kosár ikon segítségével a kosárba helyezi a kiválasztott terméket.
II. variáció
Az étel termékfotójára kattintva az étel külön oldalára kerül, ahol kiválaszthatja, hogy hánya adagos
ételt kíván megrendelni és mekkora mennyiségben. Ez a folyamat szinte ugyan olyan, mint a
főoldalról való megrendelés leadás azzal a különbséggel, hogy itt az adagok kiválasztása után az adag
mennyiséget is megadhatja. pl. kiválaszt egy 4 adagos marha húslevest és utána bejelöli, hogy 2-szer
kéri a kiválasztott 4 adagot, így 8 adagra adhatja le a megrendelését.
A „kosárba teszem” gomb megnyomása után a jobb oldalon feltűnik a kosárban lévő termékek
szerkesztése lehetőség itt a termékek megnevezése melletti „X” gomb megnyomásával kitörölhetjük
a terméket vagy tovább navigálhatunk a kosár szerkesztésére a „kosár” gomb megnyomásával vagy
közvetlenül a pénztárba navigálhatunk.
Kosár szerkesztése
A kosár funkcióba lépve miután kiválasztottuk a megvásárlandó termékeket módosíthatjuk a
megrendelés mennyiségét vagy kupont válthatunk be, esetleg törölhetjük a termékeket, ezenfelül
tovább navigálhatunk a kosár oldalról egyenesen a pénztárhoz.
A pénztár
Amennyiben regisztrált felhasználók vagyunk kattintsunk a Kattints ide a bejelentkezéshez
gombara. Amennyiben nem vagyunk regisztrált vásárlók szükséges kitölteni minden adatmezőt.
Amennyiben eltér a számlázási és szállítási címe kérjük a jelölő négyzetet pipálja ki és adja meg a
szállítási címet.
A pénztár oldalon az irányítószámunk megadásával a rendszer szállítási díjat kalkulál. A következő
irányítószámon szereplő címek úgymint: 1224 …. stb. 1000 Ft szállítási díjat kalkulálunk a következő
irányítószámmal rendelkező címekre: 1042…. stb pedig 2000Ft-ot.
Az adatmezők kitöltése után szállítási módot szükséges választani.
Szállítási módok:
1. Személyes átvétel
Személyes átvétel esetén nem számolunk fel szállítási költséget. A termékek átvétele a honlapon
meghatározott címen, előre egyeztett időpontban történhet. Az átvétel időpontja péntek 12:00-
18:00 között van ettől azonban a FAZÉKBA! csapata eltérő időpontot is meghatározhat erről azonban
minden esetben értesíti ügyfeleit.
2. Házhoz szállítás:
A házhoz szállítás kiválasztása esetén a megrendelő elfogadja az irányító számához tartozó szállítási
díjat, ami lehet 1000 vagy 2000 Ft. A FAZÉKBA! csapata az ételek szállítását saját maga végzi végig
biztosítva a hűtve tárolandó termékek hűtési láncának meg nem szakítását. A kiszállítás napja péntek
12:00-18:00 között ettől eltérő időpontban a FAZÉKBA! csapata minden esetben értesíti ügyfeleit.
Fizetési mód kiválasztása:
A vásárlás véglegesítéséhez szükséges elfogadni az ÁSZF-et és GDPR-t.
2. lépés: Személyes adataim ellenőrzése (módosítása, amennyiben szükséges)
Miután a Rendelés folytatása gombra kattintott, kérjük, ellenőrizze le a szállítási adatokat.
3. lépés: Fizetés
A Rendelés folytatása megnyomásával nyílik lehetősége kiválasztani, hogy hogyan kíván
fizetni. Választhat a Készpénzes fizetés, a Bankkártyás fizetés, és a SZÉP kártyával
történő fizetési lehetőségek közül, ill. kombinálhatja pl. a készpénzes és SZÉP kártyás
fizetést is.
Weboldalunkon banki átutalással történő fizetésre nincs mód.
Amennyiben a Rendelés befejezése gombot lenyomta és online fizetett, akkor rendelés
lemondás esetén nincs lehetőség készpénz visszaadására, csak a már kifizetett összeg
levásárlására vagy a költségek levonását követő visszautalásra.
Bankkártyával történő fizetéskor a feltételeket és az ahhoz szükséges biztonságos rendszert a
a BIG FISH Payment Services Kft biztosítja, így a fizetés lebonyolításához az általuk közzétett feltételeket kell elfogadnia melyek a következők: Elfogadom, hogy a Hazatalálás Szociális Szövetkezet Cím: 2463 Tordas hrsz. 613 által a www.fazekba.hu webhelyen (a továbbiakban kereskedő) felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek a BIG FISH Payment Services Kft. (székhely: 1066 Budapest, Nyugati tér 1-2.), mint adatfeldolgozó részére. A továbbított adatok köre: név-előtag, vezetéknév, keresztnév, IP-cím, számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím, bankkártyaszám első hat és utolsó négy számjegye, bankkártya márkája. Az adattovábbítás célja: a fizetési tranzakciókhoz szükséges adatkommunikáció lebonyolítása a kereskedő és a fizetési szolgáltató rendszere között, illetve az adatok tárolása a tranzakciós logokban a tranzakciós adatok kereskedő részére történő visszakereshetőségének biztosítása céljából.”.
Minden esetben győződjön meg arról, hogy a tranzakció sikeres volt-e.
Ha jelezte számlaigényét, a készpénzes számlát a tárgyhét pénteki napján, az étellel együtt kapja
meg futárunktól. Egyéb esetben nyugta kerül kiállításra a szolgáltatás ellenértékéről.
SZÉP kártyás fizetés esetén a rendszer lehetőséget ad az Ön SZÉP kártya forgalmazó
bankjának kiválasztására (MKB, KH, OTP), és a tranzakció lebonyolítására. A SZÉP kártyás
fizetés feltételeit és az ahhoz szükséges biztonságos rendszert az Ön bankja biztosítja, így a
fizetés lebonyolításához a bank által közzétett feltételeket kell elfogadnia. Minden esetben
győződjön meg arról, hogy a tranzakció sikeres volt-e.
Amennyiben Ön a készpénzes fizetést választotta, és megrendeléskor nem jelezte, hogy arról
számla kiállítását kéri, úgy a szolgáltatás ellenértékének kiegyenlítése a megrendelése szerinti
első szállítási napon készpénzben történik a kiszállítást végző futár részére, nyugta ellenében.
A szolgáltatás ellenértékének kiegyenlítésére az alábbi étkezési jegyeket is elfogadja a
Szolgáltató: Erzsébet utalvány és Ticket Restaurant.
4. lépés: Áttekintés
A Rendelés befejezése gomb megnyomásával Ön megkapja e-mailben a rendelés adatait és
továbblép az Áttekintés státuszba, ahol lehetősége nyílik arra, hogy utólag, fizetés után
összegezve lássa adatait, a rendelt ételeket és a kifizetett összeget. A Rendben gomb
lenyomásával a folyamat befejeződik.
3.1.2. Nem a fazékba.hu honlapon történő rendelés
A Szolgáltató felhívja figyelmét, hogy lehetősége van rendelését telefonon, e-mailben vagy
papír alapú megrendelő lapon (futáron keresztül) leadni az Ügyfélszolgálaton keresztül
(Kapcsolat). Ekkor azt a munkatársak rögzítik, tehát a rendelés adatainak módosítása,
pótrendelés leadása, a rendelés lemondása csak az Ügyfélszolgálat közreműködésével
történhet. Megrendelését, pótrendelését, lemondását a szállítást megelőző munkanap 13 óráig,
címmódosítást a szállítást megelőző munkanap 16 óráig, következő hét esetén mindent
pénteken 16 óráig tud a Szolgáltató fogadni.
A Szolgáltató chatelési lehetőséget (Csevegés) kínál ügyfeleinek, amennyiben gyors
információt szeretne megtudni a rendelési feltételekről vagy az ételekről. A chaten keresztül
ételrendelésre nincsen lehetőség.
(A Csevegés szüneteltetésének jogát a Szolgáltató fenntartja abban az esetben, ha
munkatársaink a nyitott ügyfél kérdések miatt esetleg nem tudnak az elvárt gyorsasággal
válaszolni. Az addig feltett ügyfél kérdésekre az Ügyfélszolgálat válaszol.)
3.2. Módosítás, pótrendelés, címmódosítás, lemondás
A visszaigazoló e-mailt követően is van lehetősége rendelésének módosítására.
3.2.1. Az étel adagszámának módosítása, új étel felvétele, pótrendelés
A belépést követően a Profilom / Rendeléseim menüpontban mindig az aktuális rendelését
látja. A megrendelt étel darabszámának csökkentése az étel melletti – gomb megnyomásával
lehetséges. A Teljes nap lemondása gomb segítségével az összes aznapra rendelt tétel törlésre
kerül. Ezt követően a csökkenésről automatikus visszaigazoló e-mailt érkezik. Amennyiben
az adott étel darabszámát szeretné növelni, ill. új ételt szeretne rendelni, úgy a Falatok
hozzáadása gomb megnyomásával visszatérhet az étlapra, és a kívánt módosítást végre tudja
hajtani. A változásokról automatikus e-mailt küldünk. A Profilom / Rendeléseim
menüpontban láthatja rendeléseinek egyenlegét is.
3.2.2. Szállítási/rendelési cím módosítása
Amennyiben visszaigazolt rendelésének szállítási címét szeretné megváltoztatni, úgy az adott
rendelést teljes mértékben törölnie kell, és újra fel kell vennie az új címre vonatkozóan.
Az új szállítási címet a Profilom / Rendelési címeim feliratra kattintással tud felvinni, a zöld
mezősávba kattinva, majd az Új cím felvitelét kiválasztva. A Kész gombbal tudja rögzíteni.
3.2.3. Rendeléstől való visszalépés
A visszaigazoló e-mailt követően is le tudja mondani a teljes rendelést. Ezt meglévő regisztráció
esetén a fiókom gombra kattintva a rendelések menüpont alatt az aktuális rendelés melletti
narancssárga „műveletek” gombra kattintva lehet megtenni.
az Ügyfélszolgálat egyéb elérhetőségein keresztül (Kapcsolat)
is tud le lehet mondani rendelést.
A rendeléstől való visszalépésre (csökkentés és teljes lemondás) a szállítást megelőző
szerdán van lehetőség. Készpénzes fizetésnél a lemondás összegét a Szolgáltatónál levásárolhatja.
Nagyobb tételben rendelő ügyfeleink a Bankkártyás fizetés és a SZÉP kártyával történő
fizetési lehetőségek közül választhatnak, melyre a megrendelés leadásával egyidejűleg van
mód, míg a futárjainknál történő készpénzes fizetésre nincs lehetőség.
3.3. Kiszállítás
A szállítás minden pénteken 15:00-18:00 történik a FAZÉKBA! munkatársai által vagy futár cég
bevonásával.
. A kiszállítás díját a pénztárnál rendszerünk mindig feltünteti.
A Szolgáltató fenntartja a jogot a rendelés indoklás nélküli elutasítására, egyébként a
szerződésben vállalt határidőn belül történő teljesítésért mindent megtesz. Ha a szerződést
ennek ellenére késedelmesen vagy egyáltalán nem tudja teljesíteni, mert az áru – készlethiány
miatt vagy más okból – nem áll rendelkezésre, erről haladéktalanul tájékoztatja Önt.
A Hazatalálás Szociális Szövetkezet felhívja figyelmét arra, hogy kizárólag a Tudnivalók / Szállítási
területeink menüpontban felsorolt helyszínekre vállal kiszállítást. Az ettől eltérő kiszállítási
címekre leadott rendeléseket teljesíteni nem tudja, ezért a rendelés leadása előtt győződjön
meg róla, hogy az Ön által megadott cím szállítási körzetben van-e (Szállítási területeink).
A Szolgáltató kéri a kedves Vásárlókat, hogy az árut kézbesítéskor a kiszállító kollégánk előtt
szíveskedjék megvizsgálni, és esetleges probléma esetén, a megoldás érdekében hívják az
Ügyfélszolgálatot (Kapcsolat)!
3.4. Az átvett étel kezelése, garancia
Az ételeket a hűtőlánc megszakadása nélkül szállítja ki a Szolgáltató, így azokat – minőségük
megőrzése érdekében – az elfogyasztásig tárolja Ön is hűtőszekrényben. A csomagolást
felbontva ne tárolja, és hőkezelés után rögtön fogyassza el az ételt, hogy az esetleges
ételromlást elkerülje. Visszahűteni az ételt csak saját felelősségére szabad, a Szolgáltató csak
az aktuális hétvégi fogyasztásra szánja! Az ételek mikrohullámú sütőben a fedőfólia maradéktalan
eltávolítása után melegíthetők nem a kiszállított műanyagban, hagyományos módon (sütőben, gázon
stb.) csak a teljes csomagolás eltávolítása után lehet felforralni a megadott főzési útmutató alapján.
Az étel átvételét követően a helytelen tárolás, kezelés és szavatossági időn túli felhasználása
miatti esetleges minőségromlásért felelősséget a Szolgáltató nem vállal!
4. Árak
Az oldalon szereplő árak bruttó árak, tehát az áfa-t minden esetben tartalmazzák, továbbá az
árban a csomagolás és a szállítás költségei is benne foglaltatnak. A Szolgáltató az
árváltoztatás jogát minden előzetes értesítés nélkül fenntartja. Az árváltozások akkor lépnek
életbe, amikor a honlapon online és a nyomtatott étlapon megjelennek. Az árak minden
esetben Magyarország törvényes fizetőeszközében, forintban kerülnek megállapításra.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül az oldal felületére,
különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy
becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os
árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Ön elállhat vásárlási szándékától.
Ha a nyomtatott és a weben található étlap nem egyezik, úgy az nyomdahiba, és kérjük jelezze
Ügyfélszolgálatunk felé (Kapcsolat).
Engedmények, akciók
Engedmények a rendelt mennyiségtől függően egyéni elbírálás szerint adhatóak.
5. Az e-szerződésről
Amennyiben az Ön belépési azonosítójával rendelés kerül leadásra akár telefonon, akár a
FAZÉKBA! honlapján keresztül elektronikus úton, a felek között a szerződés létrejön, mely alapján
a Szolgáltató vállalja az étel kiszállítását a Megrendelő részére, a Megrendelő pedig köteles
ennek ellenértékét megfizetni.
Amennyiben hibás címre vagy olyan címre kéri a kiszállítást, ahol az átvételt megtagadják,
vagy az átadás a megrendelő hibájából bármely más okból meghiúsul, Ön köteles a kiszállított
étel ellenértékét megfizetni.
Amennyiben a Megrendelő nem mondja le határidőben a megrendelést és a Szolgáltató
kiszállítja azt a megadott címre azonban a Megrendelő az árút nem veszi át, annak átvételét
megtagadja, vagy az árú ellenértékét nem fizeti meg úgy e tényt az ételt kiszállító futár
jogosult rögzíteni, a Megrendelő adataival együtt. a Szolgáltató ebben az esetben a
Megrendelő ismételt, vagy újabb megrendeléseit az elmaradt díj megfizetésének erejéig
jogosult megtagadni, avagy az elmaradt díj megfizetéséhez kötni az ételszállítási szerződés
további teljesítését.
Az Ön rendelésének leadásával amennyiben a megrendelést a szakmája, foglalkozása, vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyként, azaz fogyasztóként adja le, és
annak a Szolgáltató általi elfogadásával „a fogyasztó és a vállalkozó közötti szerződések
részletes szabályairól” szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet alapján ún. távollévők között
kötött szerződés (továbbiakban: e-szerződés) jön létre. Az e-szerződés megkötésének, illetve
magának a szerződésnek a nyelve a magyar. „A távollévők között kötött szerződés: olyan
fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására
szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy
kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők
közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak”.
A Szolgáltató tájékoztatja Ügyfeleit, hogy megrendelése szerződéskötésre irányuló
nyilatkozatnak minősül. Az e-szerződés akkor jön létre, amikor Ön visszajelzést kap arról,
hogy rendelésének teljesítését a Jófalat vállalja. Az automatikus rendelés visszaigazolásnak
legkésőbb a rendelés leadásától számított 1 órán belül meg kell érkeznie Önhöz. Amennyiben
ez nem történne meg, úgy e körülményt az Ügyfélszolgálat megadott elérhetőségein
haladéktalanul jelezni szíveskedjék (Kapcsolat)! Ha Ön ezt nem jelzi és az automatikus
rendelés visszaigazolására nem kerül sor, úgy az Ön ajánlati kötöttsége megszűnik, a
szerződés nem jön létre.
A megrendelés és a rendelés teljesítését vállaló visszaigazolás útján létrejött e-szerződés
írásba foglalt szerződésnek minősül.
A szerződéskötéshez szükséges, egymásra épülő technikai lépéseket a rendszer automatikusan
kínálja fel Vásárlóinknak a fentiekben ismertettek szerint. A folyamatot Ön a megrendelés
elküldéséig bármikor megszakíthatja. A megrendelés elküldését megelőzően Önnek
lehetősége nyílik az Ön által bevitt adatokat ellenőrizni és az esetleges adatbeviteli hibákat
javítani a Profilom menüpontban.
A Szolgáltató kizárólag jó minőségű, hibátlan termékeket forgalmaz. Az egyes termékek
forgalmazása mindenben megfelel a hatályos magyar jogszabályi előírásoknak.
6. Vevő elállási joga
Ön az élelmiszeráru átvételét követően elállásra nem jogosult tekintettel „a fogyasztó és a
vállalkozó közötti szerződések részletes szabályairól” szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet
29.§ (1) bekezdés d) pontjára, mely szerint a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző
termékekre az elállási jog nem vonatkozik.
Egyebekben Ön a megrendeléstől a 3.2. pontban rögzített feltételek szerint visszaléphet,
illetve megrendelését módosíthatja.
Hibás, sérült csomagolás esetén az átvétel a Megrendelő részéről megtagadható.
7.Szavatosság
A Szolgáltató termékei élelmiszereknek minősülnek. A Szolgáltató a termék csomagolásán
feltünteti a minőségi megőrzési időt és a fogyaszthatósági időt. Felhívjuk ügyfeleink
figyelmét arra, hogy a Szolgáltató az általa szállított élelmiszereket az aktuális hétvégi fogyasztásra
szánja a megfelelő hőkezelés után.
A minőségi megőrzési időn túl a Szolgáltató minőségi kifogásokat nem fogad el. A
fogyasztási idő lejártán túl a termék fogyasztásra alkalmatlan. Ebben az esetben a Megrendelő
panasszal nem élhet a termék elfogyasztása esetén.
Kérjük a kiszállításra kerülő élelmiszereket- minőségük megőrzése érdekében – az
elfogyasztásig tárolja hűtőszekrényben. Az élelmiszert felbontva ne tárolja, és felmelegítés
után rögtön fogyassza el az ételt, hogy az esetleges ételromlást elkerülje.
8. Panaszkezelés
Az ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos kifogásait az
Ügyfélszolgálatnál terjesztheti elő a jelen ÁSZF 1.2. pontban megadott elérhetőségein.
A szóbeli panaszt a Szolgáltató haladéktalanul köteles megvizsgálni és szükség szerint
orvosolni. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali
kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak egy másolati példányát személyesen
közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni, míg telefonon vagy egyéb
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb
30 napon belül az érdemi válasszal együtt megküldeni.
A szolgáltató az írásos formában előterjesztett panaszokra 30 napon belül köteles írásban
válaszolni.
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy az étel minőségével kapcsolatos kifogásaikat a
szállítás napján, azaz a tárgynapon az Ügyfélszolgálatnál az ÁSZF 1.2. pontjában megadott
nyitvatartási időn belül jelezzék!
Szavatossági igény érvényesítésére a 19/2014. (IV.29) NGM rendelet szabályait kell
alkalmazni.
E szerint szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell
bizonyítania. Ha a Szolgáltató a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó
figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének – a fogyasztóvédelemről szóló
törvényben foglaltakkal összhangban álló – módjára.
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles
felvenni.
A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti
panasznak.
Amennyiben a Szolgáltató és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a
Szolgáltatóval történő egyeztetés során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára.
Amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal élni a
lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál.
A Szolgáltató felhívja az ügyfelei figyelmét arra, hogy a termék minőségével,
biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, továbbá a szolgáltatás
minőségével összefüggő vitás ügyeinek bíróságon kívül történő békés rendezésének céljából a
Megrendelő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes szakmai kamara
mellett működő békéltető testülethez fordulni.
9. Jogszabályok
A honlapról és a webáruházból történő vásárlásokat „az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről” szóló 2001. évi CVIII. törvény Ektv., továbbá „a fogyasztó és a vállalkozó
közötti szerződések részletes szabályairól” szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet, a
fogyasztóvédelemről szóló 1997.évi CLV. törvény, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013.évi V. törvény (Ptk.) szabályozza.
A hivatkozott jogszabályok teljes szövegét a net.jogtar.hu vagy a magyarorszag.hu
jogszabálykeresőkben megtekintheti.
10. Egyéb nyilatkozatok
A weboldalon való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet technikai és műszaki
korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
A Szolgáltató kizárja felelősségét minden olyan kárért, amely a weboldalra való csatlakozás
miatt következett be. A Vásárlót terheli a számítógépe/okostelefonja, illetve az azon található
adatok védelmének kötelezettsége.
A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani, ám az
esetleges változásokról a honlapján közleményt tesz közzé, ily módon tájékoztatva ezzel a
tisztelt Vásárlókat. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép
hatályba. A már leadott megrendelésekre a leadás időpontjában érvényes ÁSZF az irányadó.
Ezen Általános Szerződési Feltételek magyarul készültek. Bármely idegen nyelvre történő
fordítás esetén a magyar nyelvű változat az irányadó. A fentiekben nem szabályozott
kérdésekben a Ptk. és a mindenkor hatályos, az ügyletre vonatkozó magyar jogszabályok
rendelkezései az irányadóak.
Jelen Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentum pdf formátumban is letölthető.